Új frakcióval indul a Dune: Spice Wars 1.0-ás verziója
Frank Herbert örökérvényű klasszikusából régen készült már igazán jó játék. Számomra a legutóbbi igazán jól sikerült játék az 1992-ben megjelent Dune II az egyik legnagyobb hatású valós idejű stratégiai játék. Most úgy tűnik a zsánerrel együtt a Dűne, mint téma is feltámadni látszik a Dune: Spice Wars képében.
The Spice Must Flow!
Denis Villeneuve megpróbálkozott az egyik legnagyobb feladattal. Filmre adaptálni Frank Herbert klasszikusát és most a videójáték ipar is szeretne egy szeletet az öreg Herbert zsenijéből. A Dune: Spice Wars valós idejű stratégiai játék elhagyja az Early Access-t, és szeptemberben megjelenik az 1.0-s verzió PC-re a Steamen keresztül - jelentette be a kiadó Funcom és a fejlesztő Shiro Games (Northgard, Wartales).
A játék általánosságban pozitív fogadtatásra talált, és úgy látom hasonló problémája van a játékkal az azt kritizálóknak, mégpedig az, hogy nincs single player kampány mód, amit egyébként beígértek. Ez valóban nincs rendben, és nem csak azért mert megígérték, hanem mert pont a Dűne történetei, karakterei és a világa olyan, ami egyszerűen kiállt azért, hogy egy jó kampánymódban végű kísérhessük a már ismert vagy akár ismeretlen karaktereket, megismerve Arrakis-t, a cslaádokat, a Fűszert, a Homokférgeket és az őslakosokat a Fremeneket. A játék mechanikáját viszont szinte mindenki dícséri, mi is fogunk írni majd ajánlót/tesztet a játékról, és bizony én is Herbert fan szemüvegen keresztül fogom nézni, de igyekszem majd magam függetleníteni ezektől az érzésektől.
Addig is nagyon várjuk a Dune: Spice Wars-t, mert a látvány és a hangulat már most megvan benne, reméljük tényleg egy kivételesen jó rts készült.
A Steam leírása alapján az alábbi elemek várhatóak a játékba:
Valós idejű stratégiai játék 4X elemekkel, a kritikusok által elismert Northgard fejlesztőitől. Frank Herbert úttörő Dűne-univerzumában játszódik, neked kell vezetned a frakciódat, és harcolnod kell az Arrakis zord sivatagi bolygó feletti uralomért és uralomért.
A fűszer a legértékesebb nyersanyag az univerzumban. A fűszer meghosszabbítja az életet, kitágítja a tudatot és lehetővé teszi a csillagközi utazást. Készítsd el a saját történetedet, és játssz több frakció, köztük az Atreides-ház és a Harkonnen-ház egyikeként, és küzdj a Dűne és a fűszer feletti hatalomért.
Vizsgáld át a tájat féregjelek után, vagy kockáztasd, hogy csapataidat és fűszertermelőidet elveszítsék a titáni homokférgek, amelyek áttörnek a homokdűnéken, hogy egészben elnyeljék és felfalják őket. Győzd le ellenfeleidet a politikai intrikák révén, zúzd le őket a harcban, és áss alá őket az illuzórikus kémek hálózatával.
„Nehéz szívvel kell ma megosztanunk a hírt, hogy a Shadow Gambit: The Cursed Crew lesz a Mimimi utolsó játéka.” Ezekkel a szavakkal kezdődik a Mimimi oldalán az a blogbejegyzés, amiben a stúdió alapítói elmondják, miért is kell, hogy vége legyen.
Ahogy a logójuk is utal rá, 15 éve készítenek játékokat és sírnak miatta, most viszont nem csak a csapat, de a játékos közösség és a játékipar is velük hullajtják könnyeiket. A Mimimi feltámasztott egy olyan műfajt, nem is akárhogy, amiről azt gondoltuk, soha nem támad fel újra.
A hányatatott sorsú Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 ismét feltámadt, úgy tűnik csak-csak kihúzzák a karót a szívéből, hadd legyünk mind vértestvérek, és együtt emelkedjünk a vámpírtársadalom tetejére, ahol nem csak halandók, de saját kotériánk tagjai is mind-mind csak lépcsőfokok. Persze amíg mi azzal vagyunk elfoglalva, hogy tegyünk kedvére atyánknak, az elsőszülöttnek vagy éppen magának a Hercegnek, addig más titkos és sötét erők rángatják tetteinket.
Nem túlzás azt mondani, hogy a Starfield megjelenését tűkön ülve vártuk. Mindenkiben ott volt a félelem, hogy a Bethesda követi a AAA stúdiók hagyományait és rendkívül rossz startot produkál majd. Valaki vakon hitte, hogy minden idők egyik legjobb szerepjátéka lesz ez az űropera. Az elvárások vagy túl magasak, vagy túl alacsonyak voltak, és ki-ki ennek megfelelően csalódott vagy épp örömködött. A rossz nyelvek pedig leginkább azt hajtogatják, hogy a Starfield nem más, mint Skyrim az űrben. De ez igaz? Az alábbi írás nem teszt, pusztán egy kis gondolat-ébresztő és ismertető.