Feltámadt a Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 - érkezés 2024 ősz
A hányatatott sorsú Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 ismét feltámadt, úgy tűnik csak-csak kihúzzák a karót a szívéből, hadd legyünk mind vértestvérek, és együtt emelkedjünk a vámpírtársadalom tetejére, ahol nem csak halandók, de saját kotériánk tagjai is mind-mind csak lépcsőfokok. Persze amíg mi azzal vagyunk elfoglalva, hogy tegyünk kedvére atyánknak, az elsőszülöttnek vagy éppen magának a Hercegnek, addig más titkos és sötét erők rángatják tetteinket.
Csak nem akar ez összejönni. Vagy mégis?
Aki ismeri az eredeti videójátékot, a Vampire the Masquerade - Bloodlines, az tudja, hogy az a sztori egy igazi vámpírsztori. Mármint, nem csak a játék története darkos és vámpíros, tényleg olyan mintha egy asztali játékülés elevenedne meg, hanem magának a játéknak az elkészülése is pont olyan. A játék, amit halálra ítélt anno megjelenéskor mindenki. Pedig várták a rajongók és a játékosok, akik csak valami jó kis vámpíros cuccot akartak. Ez volt az a játék, ami úgy támadt fel hamvaiból, hogy azt egy igazi főnix is megirigyelné. A játékosok, a modderek tulajdonképpen az egykori stúdió helyett befejezték magát a játékot. És jobb lett, mint amire bárki számított. Nekem mai napig az egyik kedvenc játékom. Imádom a hangulatát, a karakterei zseniálisak, az apró jelek, a misztikus hangulat…imádás van! A Malkavitákat annyira eltalálták benne, hogy az hátborzongató.
Majd a fájdalmas sorsú eredeti játék után belengedték, hogy esetleg érkezik a második rész. Így még nem ültem fel hype vonatra csak a CP2077 esetében, amit meg is bántam, és a Bloodlines2 is úgy tűnt sokáig, hogy vagy nem készül el soha, vagy ha egyszer lemezre kerül, akkor az Alkonyat-trilógiát is vissza sírjuk, mint vámpíros műveket.
A Paradox Interactive volt a felelős kiadó, azt viszont sokáig nem is tudtuk kik fejlesztik. Jöttek a hírek a csúszásokról, fontos kulcsembereket veszített el a fejlesztőcsapat. Úgy tűnt és még kicsit most is annak látszik, ez a cím el van átkozva és leginkább pap vagy ördögűző kéne ide fejlesztők helyett.
A Hardsuit Labs volt a fejlesztőcsapat, akik végül úgy tűnik, nem tudtak megbirkózni a rájuk bízott feladattal. Természetesen az információk és hírek homályosak, hogy miért vették le őket a projektről. Ment a kavarás jobbra-balra, amit én most itt nem fogok kifejteni, mert önálló cikket érdemel majd meg annak átbeszélése és a timeline átnézése, hogy mikor mi is történt és miért tart ott a játék, ahol.
Ami örömhír viszont, hogy egy másik stúdió kapta meg a munkát, mégpedig a The Chinese Room. Nem nagyon tudom, mire is számíthatunk tőlük. Az biztos, hogy ha atmoszféra teremtésről és sztori mesélésről van szó, ahhoz nagyon értenek. Viszont ilyen nagyszabású RPG mint amilyen a Bloodlines 2, nem tudom, nem lesz-e túl nagy falat nekik? Az Amnesia: A Machine for Pigs jól sikerült, a Dear Esther kiváló a stúdiótól, ezért mondom azt, hogy az esetükben bármi megtörténhet. Viszont, nézzük meg a trailert, mert azért az elég ütős lett a játékot 2024. őszre ígérik!
„Nehéz szívvel kell ma megosztanunk a hírt, hogy a Shadow Gambit: The Cursed Crew lesz a Mimimi utolsó játéka.” Ezekkel a szavakkal kezdődik a Mimimi oldalán az a blogbejegyzés, amiben a stúdió alapítói elmondják, miért is kell, hogy vége legyen.
Ahogy a logójuk is utal rá, 15 éve készítenek játékokat és sírnak miatta, most viszont nem csak a csapat, de a játékos közösség és a játékipar is velük hullajtják könnyeiket. A Mimimi feltámasztott egy olyan műfajt, nem is akárhogy, amiről azt gondoltuk, soha nem támad fel újra.
A Blasphemous 2 egy 2D-s oldalnézetes metroidvania akció-kalandjáték csak úgy, mint az első része. A Penitent One, a Vezeklő, a Bűnbánó a néma lovag ismét eljött, hogy egy másik királyságba megakadályozza a „The Miracle” átok visszatérését. A második rész eseményei a „Wounds Of Eventide” upgrade után játszódnak és továbbra is olyan torz alakokkal kell megküzdenünk, akiktől egyszerre félünk és szánjuk őket szörnyűséges sorsukért.