A hét hírei a gamer világból - UPDATE
2024 június 9-én volt a PC Gaming Show, amely éppen a 10. évfordulóját ünnepelte, ezzel együtt rengeteg bejelentés is volt. A Steammel közösen szervezett eseményen a legtöbb játéknak játszható demója is van a Steamen, érdemes rájuk vetni majd egy pillantást. Azonban ami mostanában igazán felforgatta a gamer világot azok az új Assasin’s Creed. Shadows és a Dragon Age (Dreadwolf): The Veilguard hírei. Emellett történt még sok minden, igyekeztünk összeszedni a legérdekesebbeket (szerintünk).
EA és Bioware – a furcsa gyerekek a sarokban
Dragon Age: The Veilguard – mi lesz ebből?
Nem hiszem, hogy túlzok amikor azt mondom, a The Veilguard trailere nagy többségében nem nyerte el a játékosok tetszését. Már a hirtelen névváltoztatás is rossz ómen volt, nem beszélve a fejlesztésről szóló hírekről, hogy tulajdonképpen átok ül a projekten, mert mindig van valami gond.
Azt mind látjuk, hogy a trailer, tudatos marketing stratégia okán olyan amilyen. Hogy ez jó stratégia vagy sem…nos azt majd a jövő eldönti, de a hozzám hasonló DA:O fanoknak nem igazán jött be. A cél a nagyobb célcsoportok elérése volt, ezért sincs se vér, se semmilyen komoly agresszió a trailerben, hogy a fiatalabbaknak is kedvezzenek. A színes és élénk, már-már cartoon jellegű grafika nem igazán áll jól a Dragon Age kegyetlen, dark-fantasy világához. A 20 perces játékmenet talán néhány fokkal darkosabb, de továbbra sincs meg benne az a hangulat, amit egy DA játéktól elvárunk. Ha nem Dragon Age lenne a címe, akkor fel se ismertem volna, hogy ez az lenne, hanem valami co-op akció játék jutna róla eszembe. Itt jön a következő probléma, a játékmenet egyszerűsítésé. Nincsen gond az akció-rpg játékokkal, de a Dragon Age mindig inkább taktikai volt, bár az is igaz, hogy soha nem a játékmechanika és harc volt a legélvezetesebb része, hanem a companionokkal való kapcsolati rendszerek kiépítése, a románcok kialakulása.
A társakról igazából nem tudunk sokat, a 20 perces gameplay nem igazán mutatott sokat. Az meg már teljesen egyéni preferencia, ki mennyire szereti ezt az egyszerű, de látványosnak tűnő játékmenetet. Az persze megint más kérdés, hogy három képesség elég lesz-e egy mage kaszt élvezetes kijátszásához. Már az Inquisition-be sem tetszett, hogy csak kevés képességet tudunk egyszerre használni, és hogy a talent fa nagy része, tulajdonképpen csak passzív. Őszintén, nem vagyok bizakodó, de nem hiszem, hogy bukta lenne majd a játék, megfogja találni a közönségét, valahogy.
Assasin’s Creed: Shadows – kell még nekünk?
A jó öreg AC sorozat. Futószalagon jönnek ki az újabb és újabb AC címek, ilyen-olyan sikerrel és megkérdőjelezhető céllal. Számomra az utolsó igazán élvezetes AC az Origins volt. Tetszett a harcrendszer újítása, maga a történet szerintem Enzio után a legjobb. A görög szép, a mellékküldetések jópofák, de már nem AC a számomra, aztán a Valhalla a lehető legmesszebb került az egésztől a Mirage pedig felejthető volt. Az oldalnézetes játékok tetszettek, új volt, ötletes. Ahogyan az EA és Bioware (igaz, a Bioware stúdiónál már nincsenek ott a régi fejlesztők) esetében, itt a Ubisoftnál is ugyanaz a gond. Nem tudják, hogyan ápolják saját örökségüket, miként kezeljék megfelelően.
Mit tudunk a Shadowsról? Azt biztosan, amit minden média felület hányásig tol, hogy feketebőrű az egyik játszható karakterünk, és hogy ez miért jó vagy miért nem jó, mennyire hiteles vagy nem, és valóban szamuráj volt-e vagy sem. Ami tény, hogy valóban volt egy megtisztelő rangba emelkedett feketebőrű ember Japánban, ebben a történelmi időben, aki a Jezsuitákkal érkezett. Ajánlom Metatron Youtube csatornáját a témával kapcsolatban. Yasuke karaktere történelmileg hiteles, de itt már is szakított a Ubisoft a régi hagyományokkal, vagyis azzal, hogy történelemben is létezett karaktereket, mellékkarakterként, segítőként hoztak be. Ki van emelve mindenhol, hogy mi a karakterek szexualitása vagy a szexuális irányultsága identitása. Igaz, arra már senki nem figyel, hogy a játékosok 98%-át ez így nem érdekli, nem erről akar olvasgatni.
Amit még tudunk, miután átverekedtük magunkat minden egyéb információn, hogy a női főszereplővel, Naoéval lehet majd a sunyulós küldetéseket csinálni, Yasuke pedig a brute force megtestesítője. Őszintén, sokkal több energiát már nem nagyon érdemel ez a sorozat, rá fogok nézni, talán pozitív meglepetés fog érni.
Elden Ring: Shadow of the Erdtree DLC
A FromSoftware sikerjátékának kiegészítője 2024. június 21-én érkezik, a CodeGuru oldalán már előrendelhető. Bár a FromSoftware nem erősítette meg, hogy készül-e folytatás az Elden Ringhez, azt elmondták, hogy a Shadow of the Erdtree lesz az Elden Ring egyetlen DLC-je.
Ha még mindig tartana a vita arról, hogy a videójátékok művészi termékeknek számítanak-e, akkor szeretném a következő bejegyzéssel alátámasztani azt a nézetet, hogy igen, a videójátékoknak nem csak művészi értéke van, de némelyik igazi művészi mestermunka. 5+1 játékot hoztam nektek, amelyeknek gyönyörű kézzel rajzolt grafikája van.
A Hades II mindenféle bejelentés nélkül kikerült korai hozzáféréssel, az első rész rajongói pedig úgy ugrottak rá – köztük jómagam is – mint szomjazó egy pohár vízre. Mivel az első rész is hatalmas siker volt, lehetett sejteni, hogy a Hades II még nagyobbat fog szólni, már azelőtt, hogy megjelent volna. Most megkaptuk hozzá az első patchet is.