
The Blood of Dawnwalker - mit tudhatunk az egykori CDPR fejlesztők frissen bemutatott sötét akció-RP
A napokban jelent meg a The Blood of Dawnwalker cinematic trailere, ami egy igazi dark fantasy akció-RPG-nek ígérkezik. A játékot az egykori CD Projekt Red veteránjai által alapított Rebel Wolves stúdió fejleszti. A hangulatot nagyon eltalálták vele, de ne felejtsük el: ez még mindig csak egy cinematic trailer. Mit lehet tudni a projektről? Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb információkat.
Kik a Rebel Wolves?
A Rebel Wolves stúdió viszonylag frissen, 2022 februárjában alakult, mégis rendkívül tapasztalt fejlesztők dolgoznak benne. A stúdió társalapítója, Konrad Tomaszkiewicz, a The Witcher 3 rendezője volt, így biztosak lehetünk benne, hogy a projekt jó kezekben van.
Csatlakozott hozzá Jakub Szamałek is, aki olyan játékok írója volt, mint a The Witcher 3 kiegészítői (“Blood and Wine”), valamint a Cyberpunk 2077 és annak Phantom Liberty DLC-je. Jelenleg a stúdió narratív igazgatójaként és vezető írójaként dolgozik.
A stúdió középpontjában az RPG zsáner iránti szenvedély áll, amit honlapjukon is hangsúlyoznak. Bízunk benne, hogy kitartanak e mellett az irány mellett.
Mi is az a The Blood of Dawnwalker?
A The Blood of Dawnwalker egy sötét hangulatú vámpírsztori, igazi passion project, amely a dark fantasy RPG műfajában kíván maradandót alkotni. A trailer rövid, de erős hangulati elemekkel dolgozik, amelyek felidézik a The Witcher 3 atmoszféráját. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy egy cinematic trailer még nem feltétlen tükrözi a játékmenet minőségét.
Mit tudunk a játékról?
Főszereplő: Coen
A játékos Coent irányítja, egy fiatal, őszinte és sebezhető férfit, aki komoly áldozatokat hoz családja megmentéséért. A narratív igazgató szerint Coen „a szíve mélyén érzelmes és nyitott karakter”. Egyedi képességei közé tartozik, hogy éjjel és nappal egyaránt aktív lehet, köszönhetően egy félig befejezett átváltozásnak. A fejlesztők azt is elmondták, hogy szerették volna Coent kevésbé robosztusnak megalkotni, jelezve testalktával is sebezhetőségét.
Kép forrása: Rebel Wolves
Újszerű vámpír-koncepció
A játék szakít a klasszikus vámpírmítosszal. Itt a vámpírok minél idősebbek, annál több foguk nõ, amelyeket rejtett állkapocsstruktúrák rejtenek. Új áldozatot sem harapással teremtenek: fogukat az áldozat szívébe szúrva adják át az átkot. Ez egy újfajta megközelítése a vámpírtörténetekben.
Aktív antagonista
A vámpírokat egyesítő és vezető Brencis nem passzív figura, hanem aktívan akadályozza majd a játékost. Reagál a döntéseinkre, például katonai ellenőrzőpontok felállításával lassítja az előrehaladást.
Kép forrása: Rebel Wolves
Időhöz kötött játékmenet
A játék 30 napot és éjszakát biztosít a család megmentésére. Ez a mechanika izgalmas kihívást jelenthet, de ha nem kiegyensúlyozott, frusztráló lehet. Jómagam nem szeretem annyira ezt a megoldást a játékokban, könnyű elrontani.
„A klasszikus RPG-k által inspirálva azt szeretnénk, ha a játékosok éreznék a sürgető érzést egy nyílt világú játékban. Coen családjának megmentéséhez többféle megközelítés létezik, nincs egyértelmű felosztás a fő- és mellékküldetések között, te döntöd el, hogyan töltöd az időt.” - magyarázza Konrad Tomaszkiewicz, a Rebel Wolves játékigazgatója és társalapítója. „Az idő egy erőforrás, és mivel minden küldetés előrehalad a maga útján, lehetetlen minden történetet és ívet befejezni a rettentő határidő előtt, ami minden egyes végigjátszást egyedivé tesz. Mi ezt narratív sandboxnak nevezzük.”
A konecpció papíron érdekesen hangzik, de nem vagyok meggyőzve, hogy ez valóban olyan újrajátszhatóságot biztosít, mint mondjuk egy klasszikus, csak a döntéseinken alapuló RPG, ahol viszont nincs sürgető idő mechanika.
Nap/éj ciklus
A nap és éjszaka váltakozása nem csak hangulati elem: nappal Coen emberi eszközeire és képességeire, éjjel pedig vámpírképességeire kell támaszkodnunk. A helyszínek is másképp viselkednek az időszakok között, ami szintén nagyobb újrajátszhatóságot ígér. Akárcsak anno a Witcherben, ahol éjszaka a bestiák és szörnyetegek aktívabbak voltak, itt is számíthatunk rá, hogy bizonyos helyszíneken veszélyes lesz éjjel odamenni.
14. századi közép és kelet európa
A játék a 14. századi Kárpátok sötét, pestissel sújtott vidékein játszódik, azon belül is egy kitalált, fiktív helyszínen. Az emberek a betegséggel, háborúkkal és kegyetlen földesurakkal küzdenek, miközben a vámpírok új rendet kívánnak teremteni. Lesznek olyan egyszerű emberek akik úgy vélik, inkább szolgálnak egy vámpírlordot, mint egy emberi földesurat, talán a vámpírok rendet hoznak elkeseredett életükbe, még ha ennek nagy ára is van.
Erősen hatott a helyszínek kinézetére és hangulatra Lengyelország, Románia és a Balkán vidékei.
Az Éhség szörnyetege
Coen számára muszáj lesz időről-időre vért fogyasztania. Hiába csak félig vámpír, ettől még az Éhség ugyanúgy átveheti felette az uralmat. Bármilyen NPC-t elveszíthetünk, Coen a legjobb barátjára is rátámadhat egy beszélgetés közben, ha kiéheztetjük.
A Rebel Wolves projektje ambiciózus, amely a narratívára, a hangulatára és az új megoldásokra épít. A játék ígéretes, de fontos, hogy a fejlesztők megfelelően kiegyensúlyozzák az ambícióikat a megvalósíthatósággal. Reméljük, hogy a The Blood of Dawnwalker legalább olyan emlékezetes lesz, mint a trailer, és nem esik a túlzott ígéretek csapdájába, mint néhány korábbi játék.
Források:
Rebel Wolves
Ha az ősz spiritualitás, elvágyódás és elmúlás időszaka, illetve annak ünneplése, akkor a tél a csend, a világtól való elvonulás időszaka. Persze mindezt aláássa a kevesebb hóesés és a zajos karácsonyi készülődés, mi még is hozunk nektek 5+1 játékot, ami a tél szépségét és zordságát egyszerre megadja.