Thea: The Awakening – Geralt nélkül is van szláv folklór
A MuHa Games egy aprócska stúdió. A 6 tagból álló fejlesztőcsapat egyik fele az Egyesült Királyságban, a másik fele pedig Lengyelországban él és dolgozik. Szeretem az ilyen kicsi, de lelkes csapatokat, akik mernek kísérletezni. A Thea: The Awakening ötvözi a Civilization széria körökre osztott stratégiai vonásait, a dec-building kártyajátékok csatáival. Az előbbiek mellé még befért egy kis városfejlesztés, történetalapú történetvezetés és szerepjátékokhoz hasonló szintezés, gyűjtögetés és crafting (a crafting az egyik legjobb része a játéknak).
A mesék kötik össze az emberiség tudatalattiját
A fenti cím talán túl sprire sikeredett, de ettől még igaz, hogy a népi hagyományok, népmesék olyan általános igazságokra és tanulságokra épülnek, hogy nem véletlenül hasonlít egy-két mese vagy legenda egymásra. A Thea: The Awakening világa egyszerre lesz ismerős és idegen. A történetek és kihívások, amelyek elé a játék állít minket, szinte mindegyik ismerős lesz valahogy. Aki nem szeret sokat olvasni, annak nem is ajánlom a játrékot, de aki szeret elmerülni a népi hiedelemvilágban, amiben van valamennyi fantasy elem keverve, az nem fog csalódni. A történeteket, így a kapott küldetéseket kiváló aláfestő zene kíséri, amitől én is átszellemültem egy-egy pillanatra és már mentem volna a sarki művészellátóba, hogy arcfestéket, gyertyát meg madártollakat vegyek, mert én bizony boszorkánynak fogok öltözni. A hangulat tehát kiváló, tetszett a durva, kézzel festett grafika és 3D-s karakterek ötvözete amikor felülnézetből irányítottuk túlélő csapatunkat és az istenek által kiválasztott főszereplőnket. „Morena, téged választalak!”?
Az első feladatunk új játék kezdetekor, hogy kiválasszuk mely istenség küldöttei leszünk. Kinek a nevében írtjuk a gonoszt és a Sötétséget, segítjük az elárvultakat és gyöngéket. De, amennyiben kegyetlen túlélők vagyunk, akik azt vallják, hogy túlélni márpedig csak és kizárólag másokon átlépve lehetséges, akkor a falvakat felégetjük, elvesszük javaikat kereskedelem helyett.
Kezdetben csak kevés hatalmasság közül választhatunk, a többi erősebb, de ezáltal nehezebb istenek csak úgy lesznek elérhetőek, ha minél többször végig visszük a játékot egy-egy másik istennel. A végigjátszásokért XP-t (experience point – tapasztalati pont) kapunk. Az alábbi képen látjátok, hogy egy-egy isten adatlapján ott van egy XP-bar. Annak az istennek nő a tapasztalati szintje, akivel sikerül minél ügyesebben túlélni a játékot. Meg kell oldani küldetéseket, és ha emeljük a nehézségi szintjét a játéknak akkor még több XP-t zsebelhetünk majd be.
Kezdő játékosoknak Veles, Lada és Mokosh nagyon jó választások. Ha bármelyik ezek közül elérhető első játékalkalomkor, azok ők a legjobbak, hogy megtanuljuk a játékot. Mindhárom istenségnek olyan kezdő bónusz képessége van, amivel túlélési esélyeink sokkal jobbak lesznek. Lada például a szláv mitológiában a fiatalság, szépség, szerelem, termékenység és a házasság istennője, így az ő híveinek ereje a Remény, amelynek köszönhetően kitartóbbak, így gyorsabban tudnak Gyűjtögetni és Kutatni. (Jómagam Morenát fogom választani, mert ő a kedvencem :D)
A történet szerint óriási kataklizma történt Thea földjein és elárasztotta a Sötétség, még az istenek sem tudtak segíteni Thea lakóin hosszú ideig. Mikor újra erőre kapnak az Istenek, kiválasztanak maguknak olyan túlélőket, akik az ő nevükben cselekszik és olyanná formálják Thea-t amilyenné szeretnék. Így kezdődik a játék. Kiválasztjuk istenünket, azt, hogy falunkban főleg harcosok, gyűjtögetők vagy kézműves emberek legyenek és kész. Innen indul harcunk a túlélésért, és hogy megmentsük testvéreinket és nővéreinket a ránk leselkedő veszedelmektől ebbe a Sötétségbe és Árnyakba burkolózott világban. Túlélni a Sötétséget
A Gyűjtögetés és Kutatás két kulcsfontosságú elem a játékban. A játék teljesen véletlenszerű területen kezdjük, random generált térképen, ahova már előre a játék leteszi nekünk a falunkat. Innen fogjuk indítani kisebb, későbbiekben mind nagyobb, túlélő csapatainkat, hogy felderítsék Theát és minél értékesebb dolgokat hozzanak haza, miközben más frakciókkal, népekkel és veszedelmekkel találkozunk.
Mit is lehet gyűjteni? Az alábbi típusok vannak, amelyekből mind kombiálható crafotlható tárgyak vagy ételek készülhetnek:
- Metál és fém
- Fa
- Kőzet
- Csont
- Drágakő
- Fonal
- Gally
- Bőr
A fenti csoportokon belül léteznek különféle minőségű anyagok. Mindennek van egy alap, hétköznapi fajtája. Egyszerű fa, homokkő, egyszerű csont vagy vas. Majd ezeknek mind van minimum kettő, maximum három minőségi szintje. Az druid wood például jobb tulajdonságokkal bír, mint az egyszerű fa, ahogyan az arany vagy ezüst is jobb, mint a vas. Ezeket a Gathering/Gyűjtögető faábrán tudjuk kiválasztani, melyiket szeretnénk elérhetővé tenni csapatunknak. A Kutatásból szerzett pontokat itt tudjuk például elkölteni. Esetleg választhatunk új tárgyat, amit craftolni szeretnénk netán egy új fajta ételt. Minél változatosabb ételt tudunk adni a túlélőknek annál jobban teljesítenek a kihívások során, moráljuk nő, ami szintén plusz értékeket adhat.
Jobb és többféle étel, kiváló minőségű felszerelési tárgyak és máris több lépést tudunk megtenni csapatunkkal a térképen és a küldetések során teljesíteni kihívásokat is egyszerűbben tudjuk megoldani.
A harcok, illetve a különböző feladatok és kihívások teljesítése kártyajáték alapon működik. Minél jobb felszerelése van egy karakternek, annál jobbak a különböző értékei: fizikai, mentális vagy spirituális. Mentális kihívás esetén azok a karakterek fognak remekelni, akiknek ezek az értékeik magasak, illetve az ehhez kapcsolódó képzettségük, jártasságuk.
Számomra a Thea első része igazi chilles játék. Abszolút kikapcsol, lehet benne felfedezni érdekes történeteket, na meg eszméletlen menő cuccokat craftolhatok benne például sárkánybőrből meg mithrillből, amit rubintokkal díszítek fel…és persze az alapanyagok minősége miatt ez még jó statokat is ad majd a kiválasztott karakteremnek, akire ráadom majd.
A játékhoz ingyen jár a Return of the Giants DLC ami egy teljes új küldetéssorozatot és rengeteg újítást is rejt.
Mindenkinek tudom ajánlani, aki valami nyugis játékra vágyik, misztikumra és remek zenére.
A játék elérhető a CodeGuru oldalán, lessétek meg.