Steam Next Fest – a DEMOK ünneplése
Emlékeztek még azokra az időkre, amikor még szinte minden játékhoz volt demo? Mi sem. A demozás hagyománya sok-sok évre kikopott a fejlesztők eszköztárából, pedig egykor ez volt az egyik legjobb mód arra, hogy visszajelzést kapjanak a játékosoktól. Ám az utóbbi egy évben egyre több stúdió használja újra ezt a kitűnő módszert, persze főleg indie vagy AA stúdiókról beszélünk. Nézzük meg, hogy a Steam Next Festen mik voltak a legérdekesebb demok számunkra?
”A Steam Next Fest egy egyhetes ünnepség, amely több száz INGYENES játszható demót, valamint fejlesztői élő közvetítéseket és beszélgetéseket kínál. A játékosok kipróbálhatják a készülő játékokat a Steamen a megjelenés előtt, a fejlesztők visszajelzéseket gyűjtenek és kapcsolatot építhetnek a játékosokkal. Mindenki nyer!” ez a hivatalos leírása a Steam Next Festnek.
A demok használata hihetetlen jó ötlet. Nem csak a játékosoknak jó a demó, akik egy-két órányi játékkal felmérhetik mennyire tetszik nekik az adott játék, de a fejlesztők felé is sokkal hamarabb érkezhet több, hasznos visszajelzés. Megvan ennek természetesen az a hátulütője, hogy esetleg kiderül, nem is olyan jó a játék, mint ígérték a nagy marketing kampány idején így eleshetnek néhány előrendeléstől. Így is a demok kiadásának sokkal több az áldásos hatása, min a negatív ezért is jó a Steam Next Fest ami kifejezetten felhívja a figyelmet olyan videójátékok demóira amelyek hamarosan megjelennek. The Thaumaturge – szláv folklór, de annyira, hogy játék után sóval hintettem be a küszöböt
A The Thaumaturge demóját pár óra alatt lehet végig vinni, miközben megismertet a játék mechanika lapajaival, a történettel, főszereplőnkkel és annyira magával ragad, hogy amikor vége lett az átvezető videónak, vártam, hogy tovább játszhassam.
A játékot a Fool’s Theory stúdió készítette, akik közreműködtek olyan játékok elkészítésében, mint a nemrég hihetetlen nagy sikert arató Baldru’s Gate 3 vagy a mindannyiunk egyik nagy kedvence a Hellblade: Senua's Sacrifice. Első, saját egyedi fejlesztésű játékuk, amiről én eddig csak hallottam, de ezek után muszáj lesz megvennem, a Seven: The Days Long Gone volt, ami 2017-ben jelent meg, jelenleg is nagyon pozitív értékelése van Steam-en, és elnézve a videókat róla, nem véletlenül.
Ez a tapasztalt és kreatív fejlesztőkből álló csapat áll tehát a The Thaumaturge mögött, ami érezhetően indie game, viszont ezen jelző minden pozitívumával.
A játékban főszereplőnk Wiktor egy olyan mágus, aki taumaturgiával foglalkozik. A taumaturgia egy olyan mágiaforma, ami szorosan a vérhez, a népi hiedelem világhoz kötődik. Roppant érdekes az a látásmód, miszerint a világon mindenhol léteznek démonok, szellemek és egyéb lények, csak éppen minden nép másként nevezi. 1905-ben járunk, a világtörténelem egy olyan időszakában amikor érezhetően nőtt a feszültség a társadalmi osztályok, népek és államok, vallási csoportok között. Ez a nyugtalanság pedig áthatja a játékot. Ügyesen adja át magát a játék a játékos számára. Engem nagyon magával ragadott, persze ez azért is lehet mert szeretem a szláv folklórt, mint témát. A zene elképesztően hangulatos, ehhez pedig kiválóan társul a grafika stílusa. Ami érezhető, hogy még nem egészen optimalizált ez a része a játéknak. Kicsit döcögős volt helyenként a grafika, de semmi olyat nem tapasztaltam, ami rontotta volna a játékélményem.
A játékmenetben vannak egyedi ötletek és már jól ismert funkciók, amit a fejlesztők vagy újra gondoltak, vagy újrahasznosítottak. Vannak szerepjátékos elemek, fejleszthetjük képességeinket, tárgyainkat, illetve a birtokunkba kerülő salutorokat (démonok, szellemek).
A harcrendszer elsőre clunky és biztos vagyok benne, sokan amiatt fogjak a játékot letenni 10 perc után. Láttam sokak írták, hogy a harc nem fun…a játék első 10 percében van összesen kettő skill amit lehet használni, és az egész demo-ban nincs olyan sok lehetőségünk, azonban amikor már Upyr (az eredetileg befogott és már használt salutorunk) is velünk harcol, a játékmenet érdekesebb lesz.
Abszolút értem, miért nem fog ez egyeseknek tetszeni. A harcrendszer nehéz, kifejezetten bűntet, ha rossz sorrendben használod a képességeidet, nem olyan egyszerű megtanulni se. Aki viszont szereti a taktikázást és a kihívást azoknak tetszeni fog. A demo végi főbossnak 4-szer estem neki. Ez az a játék, ahol, ha nem olvasod el tényleg és nem értlemezed a képességeket, mi mit csinál, mikor és mit tud akkor a harc nem lesz fun. Viszont, ha odafigyelsz, akkor a kezdeti szenvedésből és nehéz boss harcl egy közepesen nehéz ellenfél válik, pusztán azért, mert más sorrendben használtasd saját és Upyr bizonyos képességeit.
A The Thaumaturge egy rétegjáték, remélem nem lesz bukó, mert tele van egyedi ötletekkel, szerintem a sztori is jó lesz, jól néz ki, hangulatos és egyedi, amit sok AAA játékról nem mondható el.
Nekem nem is nagyon volt más, ami így megragadott volna a Next Fest alatt. A játék várhatóan december 4-én jelenik meg Steamen. Addig is nézzetek körül oldalunkon, milyen játékokat tudtok Steam-re vásárolni.
Szép lassan beköszönt az ősz, a levelek színes ruhát öltenek, a bőrünk kirepedezik majd a hideg széltől. Az igazi indián-nyárnak megvan a sajátos spooky hangulata, mi pedig 5+1 videójátékot ajánlunk erre a hűvös de hangulatos időszakra. Csináljatok egy jó teát, vegyétek fel a legnagyobb pulcsitokat és élvezzétek az őszi hangulatot a monitor fényében.
Ez nem egy teszt, nem is ajánló. Inkább elmélkedés magáról az AC játékokról és a legújabb próbálkozásról. Hiszen megjelent az Assassin’s Creed következő része. A Mirage a Valhalla után, inkább visszatekint a sorozat korábbi részeire, a kérdés csupán az, jót tett-e ez a sorozatnak vagy sem? Az internet népe ismét elmondta véleményét, valaki magasztalja, valaki szerint jó a visszalépés csak épp nem jó irányba sikerült, az biztos, hogy az akarat megvan, de van még mit csiszolni azon, hogyan is gondoljunk újra egy eredeti koncepciót.