KARÓK. FEGYVEREK. SLOW-MO - ez az El Paso Elsewhere
KARÓK. FEGYVEREK. SLOW-MO. Ha hiányzik a klasszikus Max Payne életérzés, akkor az El Paso Elsewhere tökéeltes választás lesz. Neo-noir hangulat, vámpír úrnő ex-barátnő aki el akarja pusztítani az általunk ismert világot, és egy meggyötört, karcos hangú férfi főhős aki két világ között rekedt, hogy végtelennek tűnő harcot vívjon démonokkal és más szörnyetegekkel.
A szerelem egy egyirányú út
” ...egy út aközött, aki voltál, és bármi, amivé válsz következőnek.” Az El Paso Elsewhere egy rövid, karcos monológgal azonnal belénk ülteti a játék hangulatát, majd bele is dob az egésznek a közepébe. Nincs felesleges cut-scene már az elején, vagy hosszas bevezető szövegelés expozíciókkal. Nem, az El Paso nem vesztegeti az időnket és rögvest megmutatja, miről fog szólni a játék.
Főhősünk egy, a „Void” által körül zárt és megváltoztatott motelből próbálja megmenteni a világot. Talán nem csak azt, hanem önmagát is…sőt Draculae lelkét is. Bizony, főszereplőnk volt barátnője nem akárki, hanem a vámpírok úrnője, aki el akarja pusztítani a világot. Az alaphelyzet ennyire egyszerű, persze a nagyjából 8-10 órás végigjátszás alatt ráébredünk, hogy itt nem egy egyszerű vámpírölős szerelmi sztoriról van szó.
Az ilyen kis stúdiók, mint a Strange Scaffold bizonyítják számunkra, hogy van még szufla a videójáték iparban. Persze az El Paso nem váltja meg a világot, sokan fognak elfordulni tőle az apróbb bugok vagy épp a régies grafika miatt azonban egy valamije biztosan van ennek a játéknak, ami sok AAA címnek nincs. Lelke. Az a bizonyos szubsztancia, amit karakterünk is próbára tesz minden döntésével. Amit Draculae rég a pokolra száműzött azzal, hogy lelki sérelmeit, fájdalmait nem tudta feldolgozni és ahelyett, hogy segítséget kért volna, másokat bántott.
Az El Paso játékmenete nem túl bonyolult. Különböző fegyverekkel mehetünk neki a különböző szinteknek és pályáknak, minden ellenfélnek megvan, hogy melyik fegyvertől sebződig jobban, illetve itt van a Max Payne-ből ismert bullet-time effect is, ami úgy töltődik vissza, ha megsebezzük az ellenfeleket egyszerű támadásokkal. A fájdalmat és így az életerőt, és persze a józan eszünket fájdalomcsillapítókkal tudjuk visszanyerni, hogy aztán végül összeakasszuk akaratunkat volt barátnőnkkel.
Szeretném még kicsit méltatni a játék hanganyagát. Mind a szinkronok és a zene tökéletesen passzol a játék hangulatához, kiváló munkát végeztek a művészek. A főhős hangja karcos, fáradt és nyúzott. Az a hős, aki tudja mit vállalt és megfáradt kötelességtudattal megy előre az utolsó-utáni pillanatig.
A játék megtalálható a CodeGuru webshopján, tegyetek vele egy próbát.
Ez nem egy teszt, nem is ajánló. Inkább elmélkedés magáról az AC játékokról és a legújabb próbálkozásról. Hiszen megjelent az Assassin’s Creed következő része. A Mirage a Valhalla után, inkább visszatekint a sorozat korábbi részeire, a kérdés csupán az, jót tett-e ez a sorozatnak vagy sem? Az internet népe ismét elmondta véleményét, valaki magasztalja, valaki szerint jó a visszalépés csak épp nem jó irányba sikerült, az biztos, hogy az akarat megvan, de van még mit csiszolni azon, hogyan is gondoljunk újra egy eredeti koncepciót.
Néhány vásárló kérdezte, hogyan kapja meg a terméket, miként tudja aktiválni a megvásárolt termékkulcsokat. Az oldalon rengeteg segítség van, miként lehet aktiválni a kulcsokat a különböző platformokon, illetve a GYIK is segítségére lehet mindenkinek. Azonban úgy gondoltuk, írunk egy átfogó Kisokost, ami remélhetőleg segít a vásárlóknak és érdeklődőknek termékeinkkel kapcsolatban.
Szép lassan beköszönt az ősz, a levelek színes ruhát öltenek, a bőrünk kirepedezik majd a hideg széltől. Az igazi indián-nyárnak megvan a sajátos spooky hangulata, mi pedig 5+1 videójátékot ajánlunk erre a hűvös de hangulatos időszakra. Csináljatok egy jó teát, vegyétek fel a legnagyobb pulcsitokat és élvezzétek az őszi hangulatot a monitor fényében.